1,3 milyar kullanıcısı ile sektörün en büyüklerinden biri olan Facebook’a rakip olmaya hazırlanan ‘Ello’ adlı sosyal paylaşım sitesi, artan kullanıcı sayısıyla dikkat çekiyor.
Hala Facebook’a oranla ufak bir kitleye hizmet sağlayan Ello, Facebook’u eleştiren manifestosunda “Her paylaşımınız takip ediliyor ve dataya çevriliyor. Reklamcılar bu dataları satın alıyor ve size daha fazla reklam gösteriyor. Siz alınıp satılan bir ürünsünüz” ifadelerine yer verildi.
Facebook’un aksine sitede reklam bulunmadığını ve bulunmayacağını açıklayan Ello, yürüttüğü ‘Anti Facebook’ kampanyasıyla birden fazla yeni kullanıcı kazandı.
Sitenin sunucu'larının yetersiz kalması sebebiyle bir süredir yeni kullanıcılar siteye kabul edilemiyor. Ello'ya üye olmak isteyenlerin normalde 2 dolar civarında bir üyelik ücreti ödemeleri gerekiyor. Yaşanan talep patlamasının sonrasında bazı kullanıcılar, üyeliklerini çevrimiçi alışveriş sitesi eBay’de 100 dolar (220 TL) karşılığında satıyor.
Son dönemde hızlı bir şekilde yeni kullancılar kazanan Ello’un uzun vadede Facebook’a ciddi bir alternatif oluşturup oluşturamayacağı ise, merakla bekleniyor.
Ello’nun Facebook’a yönelik başlattığı kampanya ile ilgili Facebook’tan henüz resmi bir açıklama gelmedi.


Hiç yorum yok:
Yorum Gönder